DWP - SV Oosterwolde – 2-1

7 maart 2024 22:00

SINTJOHANNESGA - SV Oosterwolde is er in het uitduel tegen DWP niet in geslaagd één of meer punten aan het totaal toe te voegen. Na een 1-0 stand bij rust, stond er na 90 minuten spelen uiteindelijk 2-1 op het scorebord. De Oosterwoldse treffer werd door Robbin Wagenaar gefabriceerd.

Na een openingsfase waarbij het spel op en neer golfde, waren het de gastheren die na circa een kwartier spelen het eerste gevaar stichtten. Het doel werd middels een aardige knal vooralsnog niet gevonden. Even later redde de goalie van DWP op een inzet van Robbin Wagenaar, na een assist van Robin Bos.

Aan de andere kant had de thuisclub een rappe aanval in huis. De bal belandde bij een vlak voor het doel staande spits, die erin slaagde het leer hoog over te schieten. Het bleek uitstel van executie voor de Stellingwervers want amper een minuut later lag de bal alsnog in het mandje. Balverlies op het Oosterwoldiger middenveld werd genadeloos afgestraft door een DWP-aanvaller (1-0). Het had enige ogenblikken later zomaar 2-0 kunnen staan, doch ditmaal trof de ploeg uit Sintjohannesga de lat. Vlak hierna werd Jari Wieldraaijer vervangen door Jeffrey Venema.

Het laatste wapenfeit van de eerste helft kwam van de kant van de bezoekers. Omdat de sluitpost van DWP een passend antwoord had op een uithaal van Ruben Buikema, werd de thee opgezocht met een 1-0 ruststand.

Na de pauze werd Remco Rosema vervangen door Giovanni Bos. Ook bleef de in de eerste helft aangeslagen keeper Dennis Oosterkamp van SV Oosterwolde achter in de cabine. Veldspeler Joey Latumalea nam zijn stek onder de lat in, terwijl Ramon van der Veen binnen de lijnen kwam. Latumalea, die een verdienstelijke wedstrijd zou keepen, moest al na een paar minuten de gang naar het net maken. Hij was kansloos op een goed geplaatst schot (2-0). Een aantal minuten later greep Latumalea goed in en maakte een aardige Sintjohannesgaaster aanval onschadelijk. Ook met een harde pegel, mede mogelijk gemaakt door nieuw balverlies van de gasten op het middenveld, wist de invaller-doelman wel raad.

Met nog een klein kwartier te spelen kreeg SV Oosterwolde de tot dan toe beste mogelijkheid van het duel. Vanuit kansrijke positie vond de zojuist voor Sander van Rozen ingevallen Martijn Wieldraaijer echter de vijandelijke doelverdediger op zijn pad. De zwarthemden kwamen hierna ook wat beter in de wedstrijd, maar tot meer dan enige corners, die niets op zouden leveren, kwamen zij niet. Tot de laatste minuut, toen Robbin Wagenaar een uitstekende voorzet van Giovanni Bos koppend tot doelpunt promoveerde (2-1).

Verder kwam de ploeg uit Oosterwolde niet, zodat zij zich neer diende te leggen bij een nederlaag. Over de gehele wedstrijd genomen was DWP de betere ploeg, zodat de zege haar wel toekwam.

Aankomende zaterdag speelt SV Oosterwolde het thuisduel tegen IJVC uit IJlst. Op Sportpark Oostenburg wordt om 14.30 uur afgetrapt.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!